Kdy jste pro banku dobrým klientem

Každá banka si vede takzvaný scoring, pomocí kterého hodnotí své klienty. Ti se následně řadí do kategorie těch špatných, do kategorie průměrných, stejně jako do kategorie dobrých klientů. A jak se jím stát? Rozhoduje hned několik věcí.

Obraty na vašem bankovním účtu

Bankovní účty jsou obvykle základním produktem, který lidé u banky mají. Jedná se o segment běžných účtů, na které chodí výplata, nebo jiné příjmy. Logicky zde rozhoduje objem prostředků, které měsíčně nebo ročně na účet přijdou. Pokud jsou objemy financí skutečně velké, a zároveň nedochází k jejich výrazným výběrům, je to dobrá cesta, jak se stát pro banku dobrým klientem.

Zůstatek na bankovním účtu

I člověk, kterému na účet výplata nechodí, nebo chodí v menší výši, se může stát dobrým klientem. Rozhoduje o tom hlavně zůstatek na jeho běžném, nebo třeba spořicím účtu. Čím je daný zůstatek větší, tím je lepší samotný klient. Z toho mimo jiné mohou plynout i služby navíc, nebo četné výhody.

Finanční minulost spojená s půjčkou

Pokud jste si někdy u banky brali půjčku, má v souvislosti s tím jasný záznam. Pokud byla daná půjčka bez problémů splácena, a samozřejmě i doplacena, jste pro banku dobrým klientem, který může bez obav získat i další úvěrové produkty. Kdo měl se svou půjčkou problém, ten se často propadá do kategorie ne příliš ideálních klientů, což se odrazí i v nabídce služeb.

Využívání služeb banky

Nejsou to jenom bankovní účty. Mohou to být i ty spořicí, mohou to být termínované vklady, stejně jako je to stavební spoření. Stejně tak lze mluvit o různých pojistkách, úvěrech, nebo kreditních kartách. Čím více různých produktů osoba využívá, tím je lepším a ceněným klientem. Samozřejmě jenom za předpokladu, že vše využívá v rámci podmínek a nemá problémy. Jinak nastává situace opačná, kterou jsme popsali v rámci nesplácení půjčky.

Publikováno: 13. 11. 2017

Kategorie: Praktické informace

Autor: Denisa Zábranská