Kdy jste pro banku dobrým klientem
Obsah článku:
Každá banka si vede takzvaný scoring, pomocí kterého hodnotí své klienty. Ti se následně řadí do kategorie těch špatných, do kategorie průměrných, stejně jako do kategorie dobrých klientů. A jak se jím stát? Rozhoduje hned několik věcí.
Obraty na vašem bankovním účtu
Bankovní účty jsou obvykle základním produktem, který lidé u banky mají. Jedná se o segment běžných účtů, na které chodí výplata, nebo jiné příjmy. Logicky zde rozhoduje objem prostředků, které měsíčně nebo ročně na účet přijdou. Pokud jsou objemy financí skutečně velké, a zároveň nedochází k jejich výrazným výběrům, je to dobrá cesta, jak se stát pro banku dobrým klientem.Zůstatek na bankovním účtu
I člověk, kterému na účet výplata nechodí, nebo chodí v menší výši, se může stát dobrým klientem. Rozhoduje o tom hlavně zůstatek na jeho běžném, nebo třeba spořicím účtu. Čím je daný zůstatek větší, tím je lepší samotný klient. Z toho mimo jiné mohou plynout i služby navíc, nebo četné výhody.Finanční minulost spojená s půjčkou
Pokud jste si někdy u banky brali půjčku, má v souvislosti s tím jasný záznam. Pokud byla daná půjčka bez problémů splácena, a samozřejmě i doplacena, jste pro banku dobrým klientem, který může bez obav získat i další úvěrové produkty. Kdo měl se svou půjčkou problém, ten se často propadá do kategorie ne příliš ideálních klientů, což se odrazí i v nabídce služeb.Využívání služeb banky
Nejsou to jenom bankovní účty. Mohou to být i ty spořicí, mohou to být termínované vklady, stejně jako je to stavební spoření. Stejně tak lze mluvit o různých pojistkách, úvěrech, nebo kreditních kartách. Čím více různých produktů osoba využívá, tím je lepším a ceněným klientem. Samozřejmě jenom za předpokladu, že vše využívá v rámci podmínek a nemá problémy. Jinak nastává situace opačná, kterou jsme popsali v rámci nesplácení půjčky.Publikováno: 13. 11. 2017
Kategorie: Praktické informace